پایان نامه بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان پایۀ سوم دبیرستان شهر تهران از دیدگاه دبیران
پایان نامه بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان پایۀ سوم دبیرستان شهر تهران از دیدگاه دبیران دانلود پایان نامه بررسی میزان تفکر ابداعی دانش آموزان پایۀ سوم دبیرستان شهر تهران از دیدگاه دبیران |
![]() |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 775 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 155 |
فهرست نمودار ها.............................................................................. و
مقدمه ......................................................................................... 2
بیان مسأله..................................................................................... 4
اهمیت موضوع پژوهش....................................................................... 5
هدف پژوهش ................................................................................. 7
سؤالات پژوهش .............................................................................. 7
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها............................................................. 8
مقدمه ......................................................................................... 11
رویکردهای آموزش و پرورش ................................................................ 12
بافت جدید آموزش و پرورش................................................................. 16
مشخصات آموزش و پرورش در قرن 21..................................................... 18
- ویژگیهای نظامهای آموزشی جهت آماده سازی دانش آموزان برای قرن 21........... 19
- نگاه جدید به فراگیران در قرن 21........................................................ 22
- ویژگیهای مدارس برای ورود به قرن 21.................................................. 23
- برنامۀ درسی و مدارس در قرن 21........................................................ 24
تأثیر جهانی شدن بر آموزش................................................................. 31
- محورهای تغییر............................................................................. 31
- امور مالی ............................................................................... 31
- بازار کار ................................................................................ 31
- آموزش ................................................................................. 32
- فناوری اطلاعات ....................................................................... 32
- شبکه های جهانی اطلاعات ........................................................... 32
نقشهای فرهنگی و سیاسی آموزش و پرورش در عصر جهانی شدن..................... 35
پیامدها و چالشهای جهانی شدن بر تعلیم و تربیت ........................................37
- به سوی مدارس بهتر .................................................................. 43
- مسئولیت پذیری ...................................................................... 44
- رهبران آموزشی ، پذیرش تغییر و تکنولوژی......................................... 44
- اثربخشی مدارس ...................................................................... 45
اصول حاکم بر تحولات جهانی آموزش و پرورش .......................................... 47
عوامل مژثر برای رویارویی با انقلاب آموزشی ..............................................48
حیطه های تربیت شهروندان قرن 21....................................................... 52
آموزش متوسطه : تقاطعهای زندگی ........................................................ 52
چهار ستون تعلیم و تربیت .................................................................. 56
- سواد عصر دیجیتال ................................................................... 58
- تفکر ابداعی ............................................................................ 58
- مهارتهای ارتباطی ..................................................................... 58
- بهره وری بالا ........................................................................... 58
انواع سواد ..................................................................................... 59
- سواد علمی.............................................................................. 60
- مقوله و ویژگیها ....................................................................... 60
تفکر ........................................................................................... 62
سبکهای تفکر ................................................................................. 62
اصول سبکهای تفکر........................................................................... 63
تفکر انتقادی و خلاّق......................................................................... 67
سوابق پژوهشی ............................................................................... 70
پیشینۀ داخلی............................................................................ 70
پیشینۀ خارجی .......................................................................... 72
مقدمه ......................................................................................... 75
روش پژوهش ................................................................................. 75
جامعۀ آماری .................................................................................. 75
نمونه و روش نمونه گیری ................................................................... 75
ابزار جمع آوری اطلاعات ................................................................... 76
روش جمع آوری اطلاعات ................................................................... 77
پایایی و روایی ابزار پژوهش................................................................... 77
روش آماری تحلیل داده ها .................................................................. 78
فصل چهارم : تحلیل داده های پژوهشی
مقدمه ......................................................................................... 80
تحلیل توصیفی ............................................................................... 90
بحث و نتیجه گیری .......................................................................... 101
محدودیت های پژوهش....................................................................... 112
پیشنهادهای پژوهش.......................................................................... 112
فهرست منابع .................................................................................
پیوست ها .....................................................................................
چکیده به زبان انگلیسی .....................................................................
نمودار 2-1 : نمودار الگوی پرورش خلاّقیت................................................ 69
نمودار 4-1 : نمودار ستونی توزیع فراوانی تأهل دبیران بر حسب جنسیت.............. 81
نمودار 4-2 : نمودار ستونی توزیع فراوانی تحصیلات دبیران بر حسب جنسیت......... 82
نمودار 4-3 : نمودار ستونی توزیع فراوانی میزان سابقۀ خدمت دبیران بر حسب جنسیت83
نمودار 4-4 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات سازگاری دانش آموزان........... 84
نمودار 4-5 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات کنجکاوی دانش آموزان........... 85
نمودار 4-6 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات خودرهبری دانش آموزان......... 86
نمودار 4-7 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات تفکر برتر دانش آموزان ................. 78
نمودار 4-8 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات ریسک پذیری دانش آموزان......... 88
نمودار 4-9 : نمودار هیستوگرام توزیع فراوانی نمرات خلاّقیت دانش آموزان.................... 89
نمودار 4-10 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت سازگاری دانش آموزان ...................... 90
نمودار 4-11 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت کنجکاوی دانش آموزان .................... 91
نمودار 4-12 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت خودرهبری دانش آموزان ................. 92
نمودار 4-13 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت تفکر برتر دانش آموزان....................... 93
نمودار 4-14 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت ریسک پذیری دانش آموزان ............ 94
نمودار 4-15 : نمودار ستونی توزیع فراوانی مهارت دانش آموزان خلاّقیت دانش آموزان95
نمودار 4-16 : مقایسۀ میانگین شاخصهای تفکر ابداعی در دانش آموزان........................... 99
جدول 2-2 : مقایسۀ الگوی قدیمی آموزش و پروش به الگوی جدید آموزش و پروش... 35
جدول 3-1 : تعداد منطقه ، مدرسه و دبیران شرکت کننده در پژوهش............................ 76
جدول 4-4 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی سازگاری دانش آموزان .................... 84
جدول 4-5 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی کنجکاوی دانش آموزان.................... 85
جدول 4-6 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی خودرهبری دانش آموزان................. 86
جدول 4-7 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی تفکر برتر دانش آموزان..................... 87
جدول4-8 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی ریسک پذیری دانش آموزان............. 88
جدول 4-9 : خلاصه محاسبات شاخصهای توصیفی خلاّقیت دانش آموزان...................... 89
جدول 4-14 : توزیع فراوانی مهارت ریسک پذیری دانش آموزان......................................... 94
جدول 4-16 : خلاصه محاسبات تحلیل واریانس مکرر مهارت دانش آموزان ................... 96
جدول 4-17 : خلاصه محاسبات مقایسه های جفتی ( تعقیبی بونفرونی )........................ 97