دانلود مقاله،پرو‍‍ژه،پایان نامه،فایل

دانلود مقاله،پرو‍‍ژه،پایان نامه،فایل

دانلود مقاله،پرو‍‍ژه،پایان نامه،فایل

دانلود مقاله،پرو‍‍ژه،پایان نامه،فایل

دانلود مقاله،پرو‍‍ژه،پایان نامه،فایل،تحقیق،جزوه،کتاب و ...

کلمات کلیدی

وزرای دوره مغول

حسابداری دولتی (موانع و راهکارها)

نقشه GIS زمین شناسی البرز

پایان نامه بررسی رابطه بین فرهنگ سازمان و بکارگیری فناوری اطلاعات

نقشه GIS زمین شناسی اردبیل

پایان نامه عوامل موثر در روسپی گری فحشا

لایه GIS زمین شناسی آذربایجان غربی

اقتصاد اسلامی

شیپ فایل زمین شناسی گیلان

46339 ایمیل فعال ایرانی

GIS نقشه زمین شناسی هرمزگان

طرز تهیه پودر انرژی زا وچاق کننده کاملا طبیعی

ورزش های مفید ویژه پیشگیری از زانودرد

آناتومی اسکلت بدن انسان

آناتومی دستگاه اعصاب

آناتومی دستگاه ادراری

راه های تقویت زبان انگلیسی

ساهاجا یوگا

روانشناسی ثروت

یوگا و فواید تمرین های یوگا برای بدن

250000 ایمیل 2014 نسخه 1

250.000 ایمیل 2014 نسخه 2

جموعه طلایی کسب درآمد وارن بافت

کسب درآمد از گوگل ادسنس Google Adsense

بدست آوردن تضمینی پول از سایت یا وبلاگ

500.000 ایمیل فعال برای کسب و کار

انرژی های تجدید پذیرو جایگاه آن در تامین الکتریسیته

پاورپوینت مقدمات طراحی معماری 2

پرسشنامه اضطراب اجتماعی جرابک

مروری بر آناتومی و فیزیولوژی قلب

بایگانی
مقاله رشته کامپیوتر آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML

مقاله رشته کامپیوتر آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML

دانلود مقاله رشته کامپیوتر آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML

مقاله رشته کامپیوتر آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML
آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دان
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل docx
حجم فایل 145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML

فصل اول: مفاهیم شیء گرایی

مقدمه

شئ گرایی برای توسعه نرم افزار اولین بار در سال 1960 پیشنهاد شد، این روش پس از 20 سال به طور گسترده مورد استفادة جامعه نرم افزاری قرار گرفت. توسعه دهندگان نرم افزار در دهه 1980 توجه جدی خو د را روی شئ گرایی معطوف کردند. تکنولوژی شئ، قابلیت استفاده مجدد را برای مؤلفه های نرم افزاری به ارمغان آورد و این نیز به نوبه خود در تسریع توسعه نرم افزار و تولید محصول با کارایی بالا تاثیر بسزایی دارد؛ بعلاوه سیستمهای شئ گرا، براحتی قابل توسعه و به سهولت با محیط سازگار- از نظر تعامل با سیستمهای موجود در محیط استفاده از نرم افزار- می شوند . دیدگاه شئ گرایی یک سیر تکاملی دارد؛ همچنانکه در بخشهای بعدی خواهیم دید، تعیین همه کلاسهای لازم برای یک سیستم دریک تکرار تا اندازه ای غیرممکن است و به محض تکمیل مدلهای تحلیل و طراحی نیاز به کلاسهای جدید در سیستم نمایان می شود.

درک سیستمهای پیچیده وتولید نرم افزار برای چنین سیستمهایی توسط افرادی که در این زمینه تجربه کافی ندارند، کاری بس مشکل است . همچنین محصولی که این افراد تولید می کنند کارایی لازم را نخواهد داشت، در اینجا مهندسی نرم افزار به کمک افراد آمده و با مطالعه روشها و فنون مختلف مسیر توسعه و تولید نرم افزار را هموار می- سازد. تجربیات بدست آمده در این زمینه، متدها و فرآیندهای متنوعی را برای توسعه نرم افزار در اختیار توسعه دهندگان قرار داده و ابزارهای مناسبی نیز این روشها را پشتیبانی می کنند.

درتوسعه یا ساخت نرم افزار برای یک سیستم، مشتری باید تعریف دقیقی از سیستم را در اختیار توسعه دهنده قرار دهد. در توصیف سیستم، زبان طبیعی تا آن اندازه دقیق نیست که بتوان همه نیازمندیها، ساختار و رفتار سیستم را با آن بیان کرد و کد نویسی نیز چنان وارد جزئیات می شود که به یکباره نمی توان سیستم را در این سطح تشریح کرد. لذا برای درک سیستم دست به مدل سازی می زنیم و مؤلفه های سیستم ، زیر سیستمها و رفتار سیستم را به صورت نمودارهای گرافیکی ترسیم می نماییم تا موارد قابل کاربرد و مهم به صورت برجسته به چشم بخورد و هیچ موردی در حوزة سیستم از قلم نیافتد .

در متد شئ گرا از زبان مدلسازی استانداردUML که در فصل چهارم به تفصیل خواهدآمد، استفاده می شود. این زبان به وسیله ابزارهای مختلفی نظیر Rational Rose ، visio و … پشتیبانی می شود، میتوان ازUML در فرآیندهای مختلف استفاده کرد.

مفاهیم اساسی

در این بخش مفاهیم اساسی توسعة نرم افزار شئ گرا را معرفی می کنیم. در بالا به متد و فرآیند اشاره شد اما هیچ تعریفی از آنها ارائه نشد، حال این دو مفهوم کلی را بصورت زیر تعریف می کنیم.

متد، متدلوژی و اشیاء

متد مجموعه ای از وظایف را جهت تعیین نیازمندیها، تحلیل، طراحی، برنامه ریزی، تست و پشتیبانی مشخص می کند. از نظر فنی فرآیند توسعه نرم افزار- متدلوژی- یک قالب کاری برای وظایف لازم جهت ساختن یک نرم افزار با کیفیت بالاست. در واقع متدلوژی، فرآیندی ساختارمند جهت توسعه نرم افزار است که به وسیله فنون و ابزارها حمایت می شود.

متد شئ گرا برپایه شئ استوار است، دیدگاه شئ گرا دنیای واقعی مسئله را بصورت مجموعه ای از اشیاء مرتبط به هم می بیند. شئ یک موجودیت است که در دامنة مسئله نقش تعریف شده ای دارد و دارای حالت، رفتار و شناسة خاص خودش است. شئ می تواند یک ساختار ، نقش ، مکان و ... باشد؛ شئ داده و رفتار را در خود کپسوله میکند و از دسترسی اشیاء دیگر به داده های خود جلوگیری و همچنین تا ثیر تغییرات محیطی بر این داده ها را کاهش می دهد و تنها راه دسترسی به این داده ها استفاده از اعمال یا سرویس های خود شئ می باشد. کلاس نوع اشیاء را نشان می دهد و شامل ویژگی های مشترک مجموعه ای از اشیاء می باشد، شئ نمونه ای از کلاس است . داده های شئ تحت عنوان صفات در کلاس شناخته می شوند و مقادیر این صفات است که شئ را از دیگر اشیای همنوع متمایز می نمایند. اعمال به دستکاری تعداد محدودی از صفات می پردازند و ارتباط بین کلاس ها و دیگر عناصرسیستم نیز از طریق همین سرویسها- اعمال – صورت می گیرد. به عبارت دیگر کلاس یک مشخصه کلی (قالب ، الگو یا طرح اولیه )است که مجموعه ای ازاشیاء مشابه را نشان می- دهد.نماد گرافیکی کلاس در شکل زیر نشان داده شده است، این نماد شامل سه قسمت است که بترتیب نام کلاس ، لیست صفات و لیست اعمال را نشان می دهند.

------------------------

دانلود مقاله رشته کامپیوتر آموزش توسعه نرم افزار های شیء گرا توسط UML

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۷
مهدی افشار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی